وبلاگ دانشجویان برق و الکترونیک

دانلود کتاب و جزوه و مقاله و پروژه و گزارش کار آزمایشگاه ها

وبلاگ دانشجویان برق و الکترونیک

دانلود کتاب و جزوه و مقاله و پروژه و گزارش کار آزمایشگاه ها

میدان مغناطیسی بدن انسان و نماز

با دفع بارھای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده الترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در ھنگام نماز در انسان به وجود می آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجھی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد.


ھارولدبور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد.او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آھنربا در داخل سیم پیچ دوران می کند و جریان تولید میکند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودھایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان می دادند. زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد،گالوانومتر ھیچ جریانی را نشان نداد. این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی ھم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب امتحان کرد و مشاھده نمود که این میدان در بدن انسان ھم وجود دارد وکاملا تابع رویدادھای اساسی زیست شناختی بدن است. او این میدان را حیاتی نامید چون ھرگاه حیات از بین رود ،میدان حیاتی ھم از بین میرود. به گونه ای که یک سمندر مرده که در دستگاه بود ھیچ پتانسیلی به جود نمی آورد.


تشکیل میدان مغناطیسی بدن

ھمانگونه که می دانید، در بدن ما میلیونھا عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن بوسیله تحریک الکتریکی این عصبھا صورت می گیرد. در اثر شارش بار در اطراف آنھا در بدن یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت ھمزمان میلیونھا عصب به وجود می آ ید.


امواج مغزی

دستگاه موج نگار مغز چھار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه میدھند که عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا. ریتمھای دلتا کندترین امواج مغزی با تناوب از ١تا ٣ دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاھر می شوند. به نظر میرسد که ریتمھای تتا که دارای تناوب ٤تا ٧دور درثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشد. ریتمھای آلفا از ٨تا ١٢ دور در ثانیه، در اوقات فکر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می شوند و بالاخره ریتمھای بتا با تناوب ١٣ الی٢٢ دور در ثانیه،ظاھرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، یعنی جایی که فعالیتھای پیچیده مغزی رخ می دھد می باشند. امواج آلفا امواج بسیار مھمی ھستند که بوسیله ھانسبرگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی ھوشیاری و خوداگاھی معطوف به درون ظاھر می شوند تغییرات فیزیولوژی مھمی در بدن ایجاد می کنند مثل تمرکز و یادگیری.

 

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر

حتما تا به حال در باره خطرات گوشیھای موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاھای برق چیزھایی شنیده اید.بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاھای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریشتراش برقی و... ساتع می شود به دی ان ای سلولھای مغزی آسیب می رساند و قابلیت ترمیم را در آنھا از بین می برد. میدانھای مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند. این میدان ھا باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می شوند.

 ھمانطور که میدانید نزدیک به ٧٠ %از بدن مارا آب فراگرفته و مولکولھای آب به صورت دوقطبی ھستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم، این مولکولھا در جھت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث می شود نظم میدان مغناطیسی ما به ھم بریزد.

 علاوه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مھمترین آنھا بارھای الکتریکی ھستند که ھنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافتھای بدن ذخیره میشوند و میدانی که در اطراف این بارھا بوجود می آیند در میدان بدن ایجاد خلل می کنند. این بارھا به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می شوند و به دلیل این که ھم تراکم زیادی دارند و ھم در نزدیکی عصبھای بیشتر و مھمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دستھا و قسمت مچ یابه پایین است و در بین این سه قسمت، سر اھمیت ویژه ای دارد چون بارھای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل درمیدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می شوند.

 به ظاھر ما روزانه تنھا دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی ھستیم.مثل موبایل یا سشوار و غیره.اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی ھستیم و آن میدان مغناطیسی زمین ھست. عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما ھم فعالیتھای حیاتی و اجتناب ناپذیری ھستند که در تمام طول عمر ما در جریان ھستند پس چگونه میتوان باعث خلل این اثرات سو که باعث اختلال در بدن ما و بیماریھایی مثل سرطان می شوند را خنثی کرد؟

 در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای ھمه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه ھم وقت نمی برد و ھیچ ضرری ھم ندارد به انسان ھدیه داده و آن نماز است.


نماز و میدان مغناطیسی

آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت انگیزی اگر انسان در ھر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود. یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماھی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظمترین حالت خود می رسد و به ھمین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند. اخیرا ھم کشف شده است که علت اینکه قلب زنان منظم تر و قویتر از مردان میزند و دلیل آن ھمین تغییر ولتاژ ھست


نماز و بارهای الکتریکی

همانطور که قبلا اشاره شد بارھای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند ھم شبیه میدان بدن و ھم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدیتری ایجاد می کنند و باید ھرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند. به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقا نواحی ھستند که در وضو شسته می شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته، بھترین راه دفع این بارھای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب ھرچه خالص تر باشد سریعتر بارھای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دھد و ھیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.


نماز و امواج مغزی

با دفع بارھای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده الترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در ھنگام نماز در انسان بھ وجود می آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجھی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
Fati JOON سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 22:35 http://NASLEMAN.NET

بگو نسل ما کجا رفت؟
نسلی که اومد بباره!
نسلی که از آیینه رد شد، بی صدا به یک اشاره!
نسلی که می خواست زمینُ توی آسمون بکاره!
حتا آسمونش امروز، توی قابی از حصاره!

دوست عزیز سلام
به روزم . . . و منتظر حضور سبز ت[گل]
WWW.NasleMan.NET

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد