وبلاگ دانشجویان برق و الکترونیک

دانلود کتاب و جزوه و مقاله و پروژه و گزارش کار آزمایشگاه ها

وبلاگ دانشجویان برق و الکترونیک

دانلود کتاب و جزوه و مقاله و پروژه و گزارش کار آزمایشگاه ها

یک راهکار قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در طراحی سایت

– گزیده ای از کتاب رازهای وبمستر ثروتمند

– به تالیف محسن سیاح

– مدرس بازاریابی ایناترنتی و بهینه سازی سایت

– برگزار کننده دوره های آموزشی سئو و بهینه سازی سایت

– مدیر گروه طراحی سایت سورینت

حالا که روش‌های جذب ترافیک و ارتباط بازدیدکننده را بررسی کردیم مرحله بعد چگونگی تبدیل بازدیدکننده با علاقه‌مند و خریدار است . مطمئناً نمی‌خواهید بازدیدکنندگان قبل از ارائه برخی اطلاعات ، سایت را ترک کنند و یا اینکه فرصت تبدیل بازدیدکننده به خریدار را از دست دهید . که این موارد مربوط به افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت می‌شود . منظور از نرخ تبدیل این است که به ازای ورود هر 100 نفر بازدیدکننده جند نفر اقدام به خرید از ما می‌کنند.

کتاب رازهای وبمستر ثروتمند نوشته محسن سیاح

  

دعوت به اقدام مؤثر در طراحی سایت :

یک دعوت به اقدام ( Calls To Action ) بازدیدکننده را به انجام عملی مطلوب دعوت می‌کند . که از این به بعد برای راحتی شما از اختصار ( CTA ) استفاده می‌کنیم اگر بخواهیم در مورد CTA توضیحی مختصر بدهیم این است که کلید یا جمله است که فرد را برای دانلود فایلی ، عضویت خاصی یا به‌طورکلی انجام عملی خاص دعوت می‌کند و به‌محض کلیک بر روی آن شخص به صفحه دیگری که دارای فرم باشد هدایت می‌کند.

  • دعوت به اقدام را بزرگ‌تر و قابل‌توجه‌تر از دیگر عناصر سایت بسازید اما افراط نکنید
  • برای آن رنگ در نظر بگیرید خواه لینک ، دکمه یا عکس باشد ، طوری که مردم آن را به‌خوبی ببینند .
  • برای دعوت به اقدام چیز ارزشمندی تهیه کنید ، مثل دفترچه راهنما و یا یک آموزش ارزشمند ( درباره ما یا تماس با ما ) بدترین نوع از دعوت به اقدام است .
  • CTA را به‌گونه‌ای طراحی کنید که قابل کلیک دیده شود مثل یک دکمه یا به آن افکت hover ( افکتی که وقتی موس روی لینک یا کلمه یا عکسی می‌رود و شبیه علامت دست می‌شود ) اضافه کنید .
  • برای معرفی چیزی که می‌خواهید ارائه دهید تا افراد را دعوت به اقدامی کنید از بیانی ساده و شفاف استفاده نمایید.
  • در صورت امکان CTA را آزمایش کنید ، با رنگ‌های مختلف ، نحوه بیان و مکان آن‌ها را امتحان کنید تا بدانید کدام نتیجه بهتری می‌دهد ( افراد بیشتری بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند ) .
 

موقعیت CTA را آزمایش کنید :

بنابر اطلاعات گذشته CTA خودتان را آماده کرده‌اید آیا مردم به‌راحتی می‌توانند آن را ببینند ؟ پس شما باید در مورد موقعیت آن‌ هم فکر کنید و نباید به آن کم‌توجه باشید ! CTA را در بالا و پایین صفحه قرار دهید : هرچند که در بالای صفحه بیشتر دیده می‌شود اما توصیه می‌شود در دیگر مناطق مثل پایین صفحه یا داخل متن هم اضافه کنید . برخی از مطالعات نشان داده‌اند که موقعیت CTA در سمت راست صفحه بهتر پاسخ داده است . اما درنهایت آزمایش موقعیت‌های مختلف پاسخ مناسب‌تری را برای شما به همراه خواهد داشت .

از صفحه تشکر برای CTA خود استفاده کنید :

آزمایش ، آزمایش ، آزمایش : گاهی اوقات فکر می‌کنیم که بهترین کار را انجام داده‌ایم اما در حقیقت این‌گونه نیست ، موقعیت‌های مختلف را آزمایش کنید تا بهترین موقعیت را برای سایت خود بیابید .

یکی از مواردی که حتما باید رعایت کنید این است که فرد بعد از این که وارد صفحه فرود شما شد و اقدام مورد نظر شما را انجام داد حتما به صفحه ای که دارای لیست مقالات هستند هدایت شود چون اگر این اتفاق نیفتد باعث می شود کاربر آن صفحه را ببندد اگر این شرایط را برای کاربران خود فراهم کنید می تواند برای سئو سایت شما مفید نیز باشد.

یکی از مواردی که در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد اقداماتی است که کاربران سایت شما در آن انجام می دهند مثل ثبت نظر ، عضویت و حتی خرید هایی که انجام می دهند می توانند در ارتقاء سایت در گوگل تاثیری مثبت بگذارند پس در طراحی سایت خود پیش بینی این اقدامات را داشته باشید .

سورینت شرکت طراحی سایت مشهد ، سئو بهینه سازی سایت در مشهد

منبع : https://goo.gl/nr4YJJ

دوره جامع فتج قله های گوگل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد